20 mars 2011

Vårkort med Li'l Miss Poppy

Mina 25 alster har egentligen varit färdiga ett tag nu. Målet har varit att bli klar innan Göteborgsmässan som var nu i helgen, för att ha fritt fram att sätta igång med alla vårpapper. Och vilka vårpapper det fanns!

Meen... för god ordnings skull ska jag lägga ut de fyra sista alstren innan jag kommer igång alldeles för bra med allt nytt. Även om jag har "råkat" tjuvstarta lite redan...


Så, alster 22 är ett kort i lila och blågrå nyanser. Och gult, en av de färger jag vanligtvis har svårast för att använda mig av.

Cardstock i olika färger ur spillådan. Det gula pappret kommer från Calambours Baby Collection. Rosor, förstås, och lila spets.


Ett tag nu har jag sneglat åt andra kortmakare som syr på sina kort, längs kanten på de olika lagren, för jag tycker att det är en intressant detalj som ger ett välarbetat intryck. Lika länge har jag undrat om min alldeles vanliga symaskin vore lämplig att testa tekniken med. Den har under de senaste åren stått i förrådet eftersom jag tyvärr är mindre road av att sy gardiner eller bebiskläder. Men efter att ha premiärsytt på just det här kortet har den fått en hedersplats i pysselhörnan!


Li'l Miss Poppy från Belles 'n Whistles, målad med distresser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar