15 februari 2011

Ask till alla hjärtans dag




Den här lilla kilformade asken fick min sambo på alla hjärtans dag, med lite godis i förstås.



Ett avlångt papper bigas från mitten på kortsidorna, till mitten på långsidorna. En väldigt enkel, men lite annorlunda, ask. Pappret på utsidan av asken kommer från DCWV:s Old World Stack. Pappret på insidan från My Minds Eye Bella Bella.




Textstämpel och blommor på lockets insida.




För första gången gav jag mig på att försöka få fram nyansskillnader och skuggor i håret när jag färglade en motivstämpel. Kul, men inte helt lätt. Tilda blowing hearts är här färglagd med distresser. När jag färglade kläder, vingar och hjärtan lade jag även i Perfect Pearls i vattenpenseln, för att få motivet lite glittrigt.



Det här var alster 14 utav 25 utan nya mönsterpapper. Asken deltar dessutom i Panduro DK:s Valentine's day-utmaning.



3 kommentarer:

  1. Hej Lotte:)

    Nu har min man dragit en vinnare på min candy.......
    OCH DU VANN!!!

    Kom in till mig och ge mig din adress, så sänder jag candyn till dig!

    Ha en underbar natt, och jag håppas du kommer gilla charmsen lika mycket som jag gör:)

    SvaraRadera
  2. wauw smuk æske til valentine. Søde og dejlige ord inden i også . Rigtig flot farvelægning af motivet.
    Dejligt at du ville deltage i vores konkurrence på Panduro Hobby´s scrapbooking blog.
    Held og lykke.
    Dorte aka dot-scrap

    SvaraRadera
  3. SMUK ÆSKE...... den tror jeg samboen bliver glad for!
    Tak fordi du deltager i Panduros hobby blog!

    SvaraRadera