4 mars 2011

Tavla med stämplad text - 'Bookends'




Simon & Garfunkel har gjort många underbara låtar. En av favoriterna är Bookends, som inte är lång, men desto finare. Jag tycker mycket om tavlor med stämplade texter och ville försöka mig på något med deras text. Så... jag drog fram en 40x40 cm stor canvastavla och penslar, och roade mig storartat! Det var så oerhört kul att leka med en yta som är lite större!



Bakgrunden har jag målat med akrylfärg, samt Distress Ink- och Versa Color-dynor. Till texten har jag dels använt flera olika stämpelalfabet, dels tunna, vita wellpapp-bokstäver.



Runtom på tavlan har jag stämplat bakgrundstexter och urtavlor.




Wellpapp-bokstäverna har jag distressat med Black Soot.




Änglavingarna är chipboard, som jag först har målat vita. När de hade torkat penslade jag på krackeleringslack, Clear Rock Candy, vilket fick färgen att spricka. Ett enkelt sätt att få stor effekt!


Tavlan deltar i följande utmaningar:

Top Tip Tuesday Favorites (Clear stamp alphabets)
Wild Orchid Challenges Challenge 18 - Anything goes
Dream Valley Challenges Challenge 1 - Anything goes
Stamptacular Sunday Challenge Challenge #100: You've been framed!
Panduro Hobby:s Scrapbooking Designteam Konkurrence nr. 8: Home Decor

5 kommentarer:

  1. Wow! Awesome, love that shade of blue!
    Thanks so much for joining us at Stamptacular Sunday this week!
    Hugs!! Dee Sprytebyrd's Sentiments

    SvaraRadera
  2. Superläcker. Här blir man verkligen inspirerad!

    SvaraRadera
  3. That is amazing, I love that song too, and what a lovely way to show it off! Gorgeous! Thanks for playing at Dream Valley this week :)

    SvaraRadera
  4. Wauw hvor er den flot. Det ser så godt ud med krakkelerings lakken. Super flot detalje.
    Tusind tak fordi du havde lyst til at deltage i vores home decor konkurrence på Panduro Hobby´s scrapbooking blog.
    Vi håber at se dig igen.
    Held og lykke.
    Dorte aka dot-scrap

    SvaraRadera
  5. Great altered canvas! Love your colors! Thanks for joining us at Dream Valley Challenges!

    Hugs
    Carrie

    SvaraRadera